Paired association.

Airehead

My favorite hat story, the source of the saying, "If only we could see ourselves as others see us."

To a Louse

On Seeing one on a Lady’s Bonnet at Church

by Robert Burns, 1786

Original                                                  Common English Translation    

Ha! Whare ye gaun, ye crowlin ferlie?              Hey! Where're you going, you crawling hair-fly?
Your impudence protects you sairly,                 Your impudence protects you, barely;
I canna say but ye strut rarely                            I can only say that you swagger rarely
Owre gauze and lace,                                         Over gauze and lace.
Tho' faith! I fear ye dine but sparely                  Though faith! I fear you dine but sparely
On sic a place.                                                    In such a place.

Ye ugly, creepin, blastit wonner,                        You ugly, creeping, blasted wonder,
Detested, shunn'd by saunt an' sinner,                Detested, shunned by both saint and sinner,
How daur ye set your fit upon her—                  How dare you set your feet upon her--
Sae fine a lady!                                                   So fine a lady!
Gae somewhere else and seek your dinner        Go somewhere else to seek your dinner
On some poor body.                                           On some poor body.

Swith! in some beggar's hauffet squattle:           Off! around some beggar's temple shamble:
There you may creep, and sprawl, and sprattle  There you may creep, and sprawl, and scramble,
Wi' ither kindred, jumping cattle,                       With other kindred, jumping cattle,
In shoals and nations;                                         In shoals and nations;
Whare horn nor bane ne'er daur unsettle           Where horn nor bone never dare unsettle
Your thick plantations.                                       Your thick plantations.

Now haud you there! ye're out o' sight,              Now hold you there! You're out of sight,
Below the fatt'rils, snug an' tight;                       Below the folderols, snug and tight;
Na, faith ye yet! ye'll no be right,                       No, faith just yet! You'll not be right,
Till ye've got on it—                                           Till you've got on it:
The vera tapmost, tow'ring height                      The very topmost, towering height
O' miss's bonnet.                                                 Of miss's bonnet.

My sooth! right bauld ye set your nose out        My word! right bold you root, contrary,
As plump an' grey as onie grozet:                       As plump and gray as any gooseberry.
O for some rank, mercurial rozet,                       Oh, for some rank, mercurial resin,
Or fell, red smeddum,                                         Or dread red poison;
I'd gie ye sic a hearty dose o't,                            I'd give you such a hearty dose, flea,
Wad dress your droddum!                                  It'd dress your noggin!

I wad na been surpris'd to spy                             I wouldn't be surprised to spy
You on an auld wife's flainen toy:                      You on some housewife's flannel tie:
Or aiblins some bit duddie boy,                          Or maybe on some ragged boy's
On's wyliecoat;                                                   Pale undervest;
But Miss's fine Lunardi! fye!                              But Miss's finest bonnet! Fie!
How daur ye do't.                                               How dare you jest?

O Jenny, dinna toss your head,                          Oh Jenny, do not toss your head,
An' set your beauties a' abread!                         And lash your lovely braids abroad!
You little ken what cursed speed                       You hardly know what cursed speed
The blastie's makin!                                            The creature's making!
Thae winks an' finger-ends, I dread,                   Those winks and finger-ends, I dread,
Are notice takin'!                                                Are notice-taking!

O wad some Power the giftie gie us              O would some Power with vision teach us
To see oursels as ithers see us!                       To see ourselves as others see us!

It wad frae monie a blunder free us,                  It would from many a blunder free us,
An' foolish notion:                                             And foolish notions:
What airs in dress an' gait wad lea'e us,            What airs in dress and carriage would leave us,
An' ev'n devotion!                                             And even devotion!

• Haha 1